Cansel Elçin'den "Kampüste Çıplak Ayaklar"
Cansel Elçin diyince akan sular durur bende (zira bkz: http://demetozturk.blogspot.com/search?q=cansel+el%C3%A7in). Başarılı 2 dönem dizisinin ardından sezonda kötü bir dizi deneyimi de olsa yeni filmiyle aynı zamanda yönetmeni olduğu filmiyle güzel bir dönüş yapmaya hazırlanıyor kendisi.
Cansel Elçin'in bu ilk yönetmenlik deneyimi değil. İlk filmi "Kelebek" adlı kısa film denemesi. 2003 yılında Fransa'da çekti kendisi bu filmi. İzlemek isteyenler için: http://www.sinematurk.com/film_fragman/20439/Kelebek . 2. yönetmenlik deneyimini ise uzun metrajlı bir film olan ve pek çok kaliteyi oyuncuyu içinde barındıran senaryosunu Meltem İnan ile birlikte yazdığı, yapımcılığını kendisine ait kiproko film ile üstlendiği "Kampüste Çıplak Ayaklar". Aslında film Meltem İnan'ın kitabından senaryolaştırılmıştır.
Dram türünde olan filmin çekimleri tamamlandı. 2 ekimde vizyondaki yerini alacak. Çekimler Hindistan, Fransa ve Türkiye'de gerçekleşti. Yönetmenlik dışında Cansel Elçin "Kampüste Çıplak Ayaklar"da 2 rolle birlikte kamera karşısında yer almakta. Hem Hint tanrısı hem de hayali film çekmek olan bir öğretmeni canlandırıyor. İşin tuhaf bir ironisi olsa gerek.

Filmin konusu ise şöyle gelişmektedir: Bugüne kadar Hindistan’a yolculuk yapan ve yapılan spritüel yolculuk sonrasında hayatları değişen insanlar temasına takla attıran, farklı bir açıdan ele alan ve Türkiye’deki gençlerin hayatına odaklanan bir film. Hikâye İstanbul’daki bir Üniversite’de geçmektedir.
Farklı sorunları olan gençlerin bulunduğu sınıfın kapısı bir gün açılır ve içeri adı Şiva olan Hintli bir kız girer. İlk başta herkesin giysileri ve görünüşünden dolayı alay ettiği kız, sonradan herkesin arkadaşı olacak ve farklı kültürden gelmenin verdiği farklı bakış açısı, inançlar, mitolojik hikâyelerin yardımıyla onların hayatını değiştirecektir. Ancak hiç kimsenin bilmediği, bu Hintli kızın bir sırrı olduğudur.
Film günümüzün gençlerinin yüzeysel yaşantılarına, birey olmalarına izin vermeyen toplumsal baskılara ve gençlerin duygusal yönlerinin çöküşüne eleştirel bir bakış getirmesi ile öne çıkmaktadır.
Yorumlar